تبلیغات چیست و چرا باید تبلیغات حرفه ای انجام دهیم؟

تیم ارژن مارکت بصورت کاملاً حرفه ای و تضمینی، قصد دارد امور تبلیغات، برندسازی و بهینه سازی سایت های شما عزیزان را انجام دهد. پس با هم نگاهی جامع به خدمات ارژن مارکت انداخته و با مقایسه ای کوچک، تصمیم گیری نهایی را برای شما آسان تر خواهیم کرد. لازم بذکر است که توضیحات هر بخش بصورت کاملاً مجزا و جداگانه آماده شده است و در هر قسمت از تبلیغات، توضیحات مربوط به همان بخش قابل رویت است. همچنین این مساله مهم را در نظر بگیرید در راستای احترام به حقوق سایر شرکت هایی که مقایسه خدمات و قیمت ها با آنها انجام شده است، اسمی از این شرکت ها برده نمی شود اما با جستجوی ساده ای در سطح اینترنت، بدون شک با تمام شرکت هایی که لیست قیمت و نمونه کارهایشان برای مقایسه آورده شده است، برخورد خواهید کرد.

در این بخش قصد داریم در مورد لوگو یا نمادهای کسب و کار صحبت کنیم. ابتدا تعریف کاملی از لوگو خواهیم داشت. سپس به شما بطور تخصصی می گوییم اصلاً چرا باید لوگو داشته باشیم و بعد این مساله رو بررسی می کنیم که ویژگی لوگوی خوب چی هست. در نهایت با مقایسه قیمت طراحی تعدادی از لوگوها و سایت های معروف طراحی لوگو، امکان مقایسه و طراحی لوگو را برای شما آسان تر خواهیم کرد.

لوگو چیست و چرا باید از لوگو استفاده کنیم؟

شاید اگر همین الان اطراف خودتون رو خوب نگاه کنید، حداقل چند نمونه لوگو رو ببینید. گوشی های موبایل، تلفن های ثابت روی میز یا در منزل، تلویزیون، لپ تاپ و ... همه دارای لوگوهایی هستند که از سالیان پیش تاکنون، با این لوگوها شناخته می شوند. بعضی از لوگوها بقدری معروف هستند که از 1 کیلومتری هم امکان شناسایی این لوگوهارو داریم. مثلاً وقتی شما یک سیب گاز زده شده رو ببینید چه شرکتی در ذهن شما نقش می بندد؟

نباید از این مساله مهم غافل شد که زندگی در دنیای مدرن قرن 21، باعث شده روز به روز اتفاقات جالبی بیفتد که البته همیشه این جذابیت ها هم مثبت و عالی نیستند ولی ما هم چه خوشمان بیاید یا نیاید، باید از این اصول برای ارتقای سطح کیفی کار خودمان، استفاده کنیم. دنیای کسب و کار امروز، دنیایی است احاطه شده با ارتباطات موثر، تبلیغات حرفه ای و پیشرفته و طراحی های گرافیکی فوق حرفه ای. خب با 3 خط بالا، تمام ماجرا مشخص شد. بنظر شما در دنیایی با این قدرت و پیشرفت، می توان بدون 3 مورد اساسی فوق (ارتباطات، تبلیغات حرفه ای، طراحی های گرافیکی فوق العاده حرفه ای)، پیشرفتی داشت؟ جواب ساده و البته منطقی، خیر هست. شما بدون 3 عامل مهم بالا، نهایتاً 20 درصد امکان موفق شدن در کسب و کار خودتون رو دارید و این امکان وجود دارد که بعد از گذشت چند سال، 20 درصد تبدیل به 25 درصد موفقیت و پیشرفت بشه.

اینجا یک مساله خیلی خیلی مهم پیش میاد که ما همین اول، جواب ذهن کنجکاو شما رو خواهیم داد.

هزینه 3 عامل بالا خیلی زیاد هست و کسی جرات نمی کنه سمت پرداخت هزینه های تبلیغات، طراحی گرافیکی و بهینه سازی سایت و ارتباطات حرفه ای قدم برداره.

و جواب ما هم این هست که:

دقیقاً اینجاست که تیم ارژن مارکت، تمام موارد فوق رو با کمترین هزینه برای شما عزیزان انجام میده و تفاوتی ندارد شما صاحب یک برند و شرکت حرفه ای و بزرگ باشید یا یک کسب و کار کوچک که فقط صفحه های اینستاگرام و تلگرام رو مدیریت می کنید. ما حتا برای دوستانی که هنوز کسب و کار خودشون رو شروع نکردند هم برنامه هایی داریم که باعث پیشرفت و ارتقای سریع کسب و کارشون میشه.

خب حالا وقت این شده که برگردیم سر اصل موضوع و بیشتر با بخش تبلیغات و طراحی های گرافیکی، مخصوصاً لوگوها، آشنا بشیم. 

بدون شک همه ما با لوگوها آشنایی کافی داریم و این مساله رو خوب می دونیم که لوگو مهمترین و پایه ای ترین نماد برای یک کسب و کار هست. تا حالا شده کسب و کاری رو پیدا کنید که نماد خاصی نداشته باشه؟ مطمئناً جواب نه هست و اگر جواب شما آره باشه، باید بگم که اون کسب و کار، واقعاً کسب و کار نیست و فقط یک صفحه شخصی هست.

لوگو چیست؟

لوگو یا نمادها که به آن نشان واره هم گفته می شود، یک نشان یا عنصر گرافیکی است که معمولاً با اهداف خاص هر کسب و کار و برای جذب مخاطب از طریق قوه بینایی (دیداری)، طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. لوگوها دارای انواع مختلفی هستند که 3 دسته کلی آنها به ترتیب عبارتند از:

1- لوگو یا نماد تک: در این نوع لوگو، فقط از یک نماد استفاده می شود و هیچ متنی در لوگو دیده نمی شود. مانند لوگوی اپل

2- لوگوی یا نماد متنی: این مدل لوگو برعکس لوگوی فوق، دارای نماد تصویری نیست و فقط متن دارد. مانند Google, VISA

3- نماد ترکیبی: لوگوهایی که از ترکیب تصویر و متن ساخته می شوند. مانند لوگوی ارژن مارکت یا سایت های دیگر

هدف از ساخت لوگو چیست؟

همانطور که مشاهده می شود، لوگوها نمادی برای کسب و کار شما هستند و می توانند با ویژگی های بصری خود، مخاطب را جذب کنند. در یک جمله ساده تر و کوتاه، لوگو باعث می شود کسب و کارتان در ذهن مخاطب، راحت تر باقی بماند. حال هرچه این طراحی و نماد زیباتر، حرفه ای تر و البته ساده تر باشد، مخاطب راحت تر با آن ارتباط برقرار می کند.

مساله مهم دیگری که به مرور و طبق آمار موجود ثبت شده است، این مهم را ثابت کرده که مخاطبان شما، وقتی ببینند کسب و کارتان دارای لوگوی حرفه ای و استاندارد است، بیشتر به شما اعتماد کرده و شانس فروش شما هم بیشتر می شود.

طراحی لوگو یک کار هنری و البته استراتژیک است. تلفیق هنر طراحان حرفه ای، باعث می شود یک ابزار استراتژیک مانند لوگو، مخاطب بیشتری برای شما جذب کند اما نباید این نکته را فراموش کرد که از زیاده روی و طرح های غیر قابل درک نیز استفاده نکنیم. به زبان ساده تر، قرار نیست در جمع جادوگران و افراد اسرارآمیز، لوگوی خود را به نمایش بگذارید. پس بفکر اسرارآمیز و رمزی بودن لوگوی خود نباشید. 

اجزای مهم و تاثیر گذار در لوگوها کدامند؟

شاید همین لوگوهای ساده ای که در بالا مشاهده کردید، در نگاه اول ساده بنظر برسند اما برای یک فرد حرفه ای، هر لوگو گویای حرف و رمزهایی نیز هست. لوگوها دارای 2 جزء مهم هستند که همگی در نگاه اول آنها را می بینیم ولی شاید خیلی توجه شایانی به آنها نکنیم.

1- رنگبندی لوگو

2- شکل هندسی تصویر لوگو

3- استایل یا فرم نوشتاری لوگو

دقیقاً در همین نقطه می توان متوجه شد که طراحی لوگو هم هنر است و هم یک استراتژی. تلفیق رنگ های لوگو باعث می شود مخاطب نسبت به کار شما جذب شود یا برعکس. تلفیق رنگ باید توسط متخصصان رنگ شناسی انجام شود که بهترین اثربخشی را از نظر حرفه ای و روانشناسی داشته باشد.

اشکال هندسی از زمان های قدیم دارای معانی خاصی بودند و این موارد و مفاهیم، نسل به نسل و سینه به سینه، حتا بصورت ناخودآگاه، در ذهن و ضمیر ما وجود دارند. از این رو، با بعضی از اشکال هندسی راحت تر ارتباط برقرار می کنیم یا از بعضی اشکال هندسی خوشمان نمی آید.

فرم نوشتاری متن لوگو هم باعث جذب مخاطبان خواهد شد. برای درک راحت تر، نمونه های زیر را با هم بررسی می کنیم. ببینید کدام نوع نوشته بیشتر شما را جذب می کند.


انواع لوگو از لحاظ ابعاد

لوگوها در 2 بعد اصلی طراحی می شوند. مدل اول و قدیمی، لوگوهای 2 بعدی هستند که می توان در زیر نمونه هایی از این نوع لوگوها را مشاهده کرد.

نمونه های جدیدتر لوگو، لوگوهای 3 بعدی هستند که نمونه هایی از این نوع طرح را می توانید مشاهده کنید.

 


گروه تخصصی طراحی ارژن مارکت، با افتخار اعلام می کند، در زمینه طراحی لوگوهای 2 بعدی و 3 بعدی حرفه ای، می تواند شما را همراهی کند.